Kodėl svarbu SULĖTINTI?
Iš serijos "Mokomės ir dalinamės"
5/27/20241 min read


Ar kada pagalvojate, kaip pjaustote maistą savo lėkštėje? Arba kaip nusiaunate ir pasidedate į vietą batus? Greičiausiai nebegalvojate, nes tai - automatika. Turėjote daug laiko ištobulinti šiuos įgūdžius ir jūsų smegenys laisvi .
Vaikams visus šiuos judesius dar reikia išmokti. O mokosi jie pirmiausia stebėdami mus , juos supančius žmones. Lėti judesiai jiems sukuria galimybę pakartoti tai, ką mato.
Pagalvokime, kai jums reikia išmokti ką nors naujo, koks mokytojas geriausias? Tarkime, pradėjote dailiojo čiuožimo pamokas. Ar galėtumėte išmokti čiuožti, žiūrėdami, kaip čiuožia profesionalai - greiti ir judesius ištobulinę sportininkai? Ar geriau, kad kažkas iš lėto ir kantriai vis rodytų ir rodytų, kaip statyti koją ant ledo ir kaip atsispirti?
Antras variantas? Vaikams taip pat! Pirmus šešerius savo gyvenimo metus jie nuolat tokioje pamokoje. Ir mes taip pat, mokytojo vaidmenyje, nesvarbu, žinome tai ar nežinome. Todėl būdami su vaikais SULĖTINKIME JUDESIUS, duokime jiems galimybę stebėti, kaip atlikti kasdienius darbus.
O mokosi jie iš mūsų ne tik kaip pjaustyti bulvę ar nusiauti batus, bet ir kaip mylėti, tikėti, turėti viltį, tarnauti, kantriai nukęsti neteisybes, likti maloniam nepalankioje situacijoje ir t.t. JIE VISKO MOKOSI IŠ MŪSŲ - žmonių, kurie juos supa.
O šventieji, kokia atsakomybė!
Nuotraukose: 3-6 klasės mokytoja Rasa, visuomet ramybėje ir be skubėjimo vedanti vaikus per dienos darbus.
* 2024m. Kovą ir balandį darželio vadovė Sigita Lanauskienė Prahos Montessori institute mokėsi 0-3 metų vaikų ugdymo subtilybių. Šis įrašas buvo įkvėptas ir pagrįstas šių studijų medžiaga. Sekite mus feibuke - įžvalgų ir patarimų apie mažųjų ugdymą bus daugiau.
Mokytoja Rasa neskubant įveda vaikus į verbų rišimo darbą.